måndag 15 februari 2010

På plats

Efter en tid av uppackning av de "viktigaste" kartongerna saknades fortfarande en hel del saker. Var är kökshanddukarna? Potatisen, hade vi inte en påse med det? Ja, efter att ha gått igenom i stort sett alla kartonger hittades tex kökshanddukarna i kartongen med böcker, potatisen bland prydnadssakerna (där även frukten hittades) - logiskt, nej verkligen inte men ja ni förstår säkert (de flesta har väl flyttat någon gång). Så fortsatte det i säkert en vecka men nu har nog det mesta hittats...

Nu känns det som vi har kommit på plats. Jag har börjat arbeta och det jag var mest nervöst över beträffande min första dag på jobbet gick över förväntan - jag hitta till jobbet och jag hittade tillbaka hem! Det har faktiskt gått otroligt bra att ta sig från Töreboda till Skövde med tåg. Visst har det varit en del förseningar men inte mycket värre än i Stockholm. Det som är problematiskt är att det bara går ett tåg i timmen och när man är en "ska bara person" så är det lite svårt - bra för flåset dock eftersom jag har fått springa till tåget några gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar