onsdag 10 mars 2010

Familjen sjuk

Nora är sjuk - hon hostar, snorar och har feber stackaren. Alde var sjuk förra veckan med samma symptom och nu börjar jag känna mig sårig i halsen också. Ja, ja det är bara att bita ihop för vem har råd att vara sjuk!? Alde ska bada med sin förskoleklass idag, jag köpte en ny baddräkt till henne igår eftersom vi inte hittar hennes. Ja alltså hon har varit och badat tidigare och då har hon fått klämma in sig i en baddräkt med storlek 92-98 (hon har stl 116-120) så den var ju liiiite trång.

Jag har nu arbetat i drygt en månad och har kommit in i jobbet och det känns riktigt bra. Alla är så himla vänliga och omtänksamma här. Jag längtar självklart mitt i alltihopa tillbaka till mina kollegor på Södertörn och jag längtar emellanåt hem. För även om detta är mitt nya hem så är Stockholm fortfarande ”hemma”. Frågan är dock – ska vi rota oss här, ska detta därmed bli vårat nya hem eller ska vi ut på nya äventyr? Ja, mina vänner, det är frågan.

Det har varit vackert väder i några dagar och man märker att dagarna blir längre vilket får humöret att bli bättre men å andra sidan blir längtan att få vara hemma lite mer starkare då men det är bara att gneta på. Snart blir dock dagarna ännu lite längre och med det värme och då brukar tiden efter jobbet kännas längre, mm härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar